tirsdag den 14. marts 2017

Preparing Boys for Life...

Mr Andrew Poolman bød 2.r drengene velkommen til Haverford School med mottoet "Preparing Boys for Life".


Pigerne havde skoledag på Baldwin School hele dagen. Baldwin School blev grundlagt af Florence
Baldwin i 1888. Skolens motto "To develop talented girls into confident young women"




Her kommer nogle "talented girls" who will hopefully develop into som "confident young women".

The Baldwin School, an independent college preparatory school, develops talented girls into confident young women with vision, global understanding and the competency to make significant and enduring contributions to the world. The School nurtures our students’ passion for intellectual rigor in academics, creativity in the arts and competition in athletics, forming women capable of leading their generation while living balanced lives.
Indgangspartiet ved Baldwin school. 




Louise og pigerne fra 2.r var meget begejstede for Badlwin School.  


Carl bor hos Intel, som er rejst fra Kina for at få en god uddannelse på Haverford School. Prisen for et highschool ophold er $38.000 om året. Intel er en dedikeret, ambitiøs, hårdarbejdende studerende. Denne ihærdighed for at bruge ens potentiale gennemsyrer hele ånden på Haverford. Skoens slogan er "Preparing Boys for Life". Gør vi det samme på OG? eller kan der der skues endnu mere op for elevernes motivation?

Benjamin, Adam og Simon var ude i et par klasser for at svare på spørgsmål om Danmark. De tog lærerrollen på sig og fandt det hårdt at være "lærer for en dag". Spørgsmålene var mange og de nysgerrige drenge var meget ivrige og urolige. Bøgerne der ligger på deres borde er Shakespeare's "Romeo and Juliet". Fagligheden høj i de fleste timer, men ikke så megen variation i undervisningsformerne.


Simons refleksioner over skolebesøget:
1) Det er ikke umiddelbart en fordel med "Single sex schools". Samarbejde med piger i dagligdagen gør at man får et mere naturligt forhold til det andet køn.
2) Stor forskel på niveauet. Vi oplevede at holdene var niveau-delt, hvilket gjorde at nogle hold var meget dygtige og andre hold var det et meget lavere niveau.
3) Eleverne har fokus på College. Det er vigtigt for dem at blive optaget på et godt College. Derfor er de super dedikerede, indtil de er blevet optaget. Når de er blevet optaget, kan de slappe af.
"Do you have McDonalds in Denmark?"

Samling for Haverfords elever i "Centennial Hall". Her var blandt andet et lærerfordrag samt åbningsscenen fra forestillingen "Hamilton", som nogle elever havde arbejdet med på en "Intellectual Curiosity Day". Gode idéer til morgensamling på OG??

Engelsk undervisning på Haverford: student presentation on "Themes in James Bond films"

Hver enkelt lærer har sit eget undervisningslokale, som man dekorerer. Elever rykker rundt fra lokale til lokale efter hver time. 



Benjamin og Adam fulgte Will hele formiddagen. Der blev diskuteret American politics og der var både for og imod Trumps politik.


Kristian Stærup roser klasselokalernes fleksible indretning. Borde og stole kunne flyttes rundt efter underviserens ønske. Bordne blev ofte sat i rundkreds, så alle kunne se hinanden, hvilket gjorde at dialogen og kommunikationen blev god. (Kan dette implementeres i L4? Nye stole og borde til 2.r er fortsat et ønske...)
Kristian roser undervisningsformen, som var god.

Poul og Kristian efterlyser piger? Kristian og Pouls pointe er, at  drengenes mangel på samarbejde med jævnaldrende piger påvirker deres sociale færdigheder/samarbejdsevne.

Vigtig pointe til 2. r pigerne: drengene er så glade for at arbejde sammen med jer!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar